Min resa

Min resa till en bättre självbild startade för ungefär 10 veckor sedan. Jag kände att det var dags att göra något åt min självkänsla. Jag kände mig inte nöjd med hur jag såg ut. Jag kände att jag var fast i den kroppen jag levde i och skulle få inse att det alltid skulle va så att jag inte trivdes med min kropp. 
 
Jag har aldrig varit överviktig, men jag har som barn varit lite rund men jag smalnade av i 6an. Jag tänkte aldrig på att jag hade lite mage innan jag smalnade av men jag var ändå glad att jag gjorde det när jag var 13. Trots detta har jag under perioder aldrig känt mig nöjd över min egna kropp, jag har tyckt att jag har varit för stor. Jag har inte mått dåligt över det på det sättet, så stor har jag aldrig varit, men jag har ändå känt mig lite udda osv för att jag inte tyckte att jag passade i shorts till exempel. Sedan sensommaren(2013) har jag börjat känna mig mer och mer obekväm i min kropp. I februari fick detta en vändning.
 
Jag var i Stockholm och prövade kläder i min favoritbutik. Jag kände mig så obekväm och blev så ledsen när jag stod där i provrummet. Detta berättade sedan mamma för min bror och min bror frågade om jag blivit mobbad eller så i skolan. Han sa också att jag var fin som jag är osv. Jag har aldrig blivit mobbad, men jag har nästan mobbat mig själv. Jag hade det senaste halvåret intalat mig själv att jag var tjock och inte skulle passa in. Min bror gav mig ett förslag. Han frågade om jag ville slimma till mig med hjälp av ett kost och träningschema. Jag var taggad på att anta mig utmaningen. Jag antog mig den fullt ut och står här nu några månader senare och är stolt, glad och har en så mycket bättre självbild. 
 
Jag har med hjälp av ett kostschema(och träningsschema) med bara några små ändringar lyckats gå ner ungefär 5 kg. Jag har dock inte stirrat mig blind på några siffror utan jag har istället mätt delar på kroppen och även tagit bilder varje vecka i underkläder för att se förändringen. Jag har minskat ungefär 8 cm kring midjan t ex.  Jag höll på med kostschemat i 5 veckor och fick redan se förändringar på några dagar.
 
Idag säger folk att det strålar om mig, att jag har blivit en gladare och goare Mia och att de är riktigt imponerade av mig. Det viktigaste är dock vad jag tycker om mig själv, och ja jag håller med. Jag känner mig mer taggad på livet och jag trivs så mycket bättre i mig själv. Jag är stolt och jag känner själv att jag ofta strålar. Jag älskar livet och är exalterad över vad det väntar mig. Tänk att en sådan här liten förändring kan få en att så mycket bättre! Jag förespråkar verkligen att alla ska vara nöjda över sig själva och att man är fin precis som man är. Men om man känner att man vill göra någon förändring med sitt utseende - gör det. Ge det en chans och pröva dina vingar. Utseendet är verkligen inte allt. Men genom att vara nöjd med den man är, båda insida och utsida så känns livet så jäkla mycket bättre. Och glöm inte att ta emot beröm och beröm dig själv! 
 
Eller liten bild på förändring.
Personligt, Tankar | |
#1 - - EP:

Du är bäst!

#2 - - Anonym:

Åh vad tuktigt!! Jag vill också gå ner i vikt, trivs inte alls i min kropp. Kan du berätta mer hur du gjorde för jag har ingen inspo till träning just nu

#3 - - Anonym:

Åh vad duktig du är!! Vad är det för kost och träningsprogram som du har använt dig av? Undrar även hur det har gått i skolan, med maten och så tänker jag? Skulle vara jätte tacksam för svar!

#4 - - MaDDe:

Kan du berätta hur din kost och träning såg ut? Jag känner att jag är där just nu och vill förändra min kropp..

Upp